مجموع نظرات: ۱
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

ناوشکن سهند متعلق به نیروی دریایی ارتش که ۱۷ تیر و در جریان تعمیرات دچار حادثه شده بود، شامگاه جمعه از آب بیرون کشیده شد.

ناوشکن سهند

به گزارش همشهری آنلاین، ناوچه سهند که ۱۷ تیرماه و در جریان تعمیرات در یک اسکله در نزدیکی بندرعباس دچار حادثه شده بود، شب گذشته با تلاش واحدهای مختلف فنی و مهندسی نیروی دریایی و نیز همکاری تجهیزاتی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از آب بیرون کشیده شد.

سهند دو روز پس از بروز حادثه از آب خارج شد، اما با پاره شدن سیم بکسل و طناب مهار، سهند مجددا داخل آب فرو رفت.

حالا جمعه شب و پس از بهره گیری از مجموعه از تجهیزات فنی و بازوهای بالابر شناوری و چرثقیل‌های غول پیکر بالای هزار تن، سهند از آب بیرون آورده شده و کار تخلیه مخازن و محیط آب گرفته آن در جریان است. منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در ۱۷ تیرماه اعلام کرد که ناوچه سهند که برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود، به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داد و دچار حادثه شد.

گفته می‌شود آبگرفتگی ناشی از محل شفت این کشتی عامل حادثه بوده است. شفت این ناوچه برای تعمیرات از کشتی خارج شده بود.

سهند یکی از ناوشکن‌های کلاس موج نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۹۷ به این نیرو ملحق شد و بیش از ۱۳۰۰ تن وزن دارد که با توجه به وضعیت فرورفتگی در آب، این وزن تا چند برابر افزایش یافته بود و بیرون کشیدن آن، ملاحظات فنی و مهندسی و تجهیزاتی خاصی را طلب می‌کرد. کارشناسان می‌گویند توان فنی بازیابی و تعمیر ناوشکن سهند پس از این حادثه وجود دارد.

سهند از آب بیرون آمد | تصاویر + جزئیات

کد خبر 867883
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha